Mulțumesc de ziua mea!


Țin să mulțumesc tuturor celor care m-au felicitat de ziua mea și să le explic de ce nu am reușit să răspund fiecăruia în parte, așa cum aș fi dorit. Ați fost atât de mulți încât nu am vrut să răspund parțial și apoi să recuperez și tot am încercat să îmi rezerv timpul necesar să răspund fiecăruia în parte… Și nu am reușit. Mea culpa!

Și ca să nu rămân de rușine, măcar o mulțumire tuturor, în grup, așa ca florile frumoase de mai jos!

PS – și ca să nu rămân dator și cu o mică poveste m-am gândit la descrierea făcută de Plutarh în viața lui Caesar – faimoasa scena în care, fie citind viața lui Alexandru, fie văzând statuia acestuia, a plâns. Prietenii l-au întrebat de ce iar Caesar a răspuns că, la vărsta sa Alexandru era rege peste nenumărate popoare în timp ce el nu a făcut nimic demn de luat în seamă (în aceeași epocă în care, trecând printr-un sat sărăcăcios de munte a arătat că mai bine primul în acel sat decât al doilea la Roma!). Cum am trecut de mult de vârsta lui Alexandru e clar,  astfel încât ar trebui să urmez exemplul lui Caesar deși idele lui martie nu par deloc, dar deloc atrăgătoare! Asta ca să nu spun că îmbătrânesc de pomană și că am intrat pe panta descendentă 😀 . Și e fain exemplul lui Caesar, pentru că efectele lui Alexandru au dispărut dar ceea ce a făcut Caesar a rămas până astăzi. Linia de demarcație între zona latină și germanică, transformarea Romei dintr-un stat provincial într-un stat care să conducă cel mai mare imperiu pe care l-a cunoscut zona mediteraneană (să nu ne înșelăm – Augustus e cel care a dus la bun sfârșit opera lui Caesar doar că mai metodic și mai puțin genial. Fără accidentele dinastice și fără dezastrul lui Varus, frontiera imperiului ar fi ajuns pe Elba și Nistru, muult mai scurtă decât pe Dunăre și Rin…. Practic societatea de azi se bazează pe conceptele romane, reorganizate de Caesar și Augustus – legislație, separarea puterilor, responsabilitatea guvernanților, etc.).

Imagine

Dacă ai ceva de spus, comentează!

