Astept provincia…


Când auzeam textul, în urmă cu muuulţi ani, nu ştiam ce înseamnă. Mai târziu am aflat că era în anunţurile de mică publicitate din ziarele dă Bucureşti.

Azi am trecut printr-o experienţă ce mi-a dat speranţe. Într-un oraş mic, de provincie, din centrul ţării,  m-am dus la tuns. Da, sunt obişnuit cu frizeriile din capitalele de judeţ, pline de inox, porţelan şi var alb aseptic. Sau colorat, dacă patronul are totuşi ceva simţ estetic.

Prima surpriză – frizerie pentru bărbaţi. Mă mai uit odată, scrie la fel şi în ungureşte (verificat cu Google traducere – am smartphone…). Apoi am intrat. Da, parchet modern pe jos, scaune mai noi… Dar cam atât. Brusc mi-am adus aminte cum arătau frizeriile atunci când mă ducea bunicul să mă facă frumos… şi cum se certa cu toţi frizerii care văzând un păr aricios (ei, de atunci am redus muuult cantitatea, calitatea şi am virat uşor spre alb – eu dau totuşi vina pe testosteron şi nu pe stres şi vârstă!) băgau repede maşina de tuns..

Adică: fără grabă, fără clienţi la coadă, fără ţăcănit de foarfece care să impresioneze. Dar cu mult talent. Şi cu multă linişte. Da, vorbeau. Dar molcom. Aşa cum mai vezi în serialele americane. Şi totuşi foarte eficient. Din câteva foarfece am rămas fără podoba capilară adunată cu greu în vreo 3 luni. Pentru 20 de minute m-am simţit liniştit şi calm. M-am simţit normal. Pentru că erau profesionişti, pentru că erau oameni normali…

Partea a doua: după masa de seară m-am plimbat 1 oră pe străzi. Cumva reversul nopţii bucureştene din august. Precum cele două părţi ale aceleiaşi monezi. De această dată o monedă veritabilă, nu o făcătură. Nu, nu prea erau adulţi. Doar adolescenţi. Fără fitze. Îmbrăcaţi normal. Plimbându-se. Sărutându-se, sărutându-se atât de profund încât era clar că sunt sentimente şi nu hormoni. Discutând. Fără a fi ostentativi. Fără mulţi adulţi. Fără pitzipoance şi cocălari. Fără muzici date la maxim în maşini. Da, se auzeau în cele 2-3 cluburi. Dar în 2 din 3 era muzică de orchestra: rock şi jazz.

 

E o Românie profundă. Aceea care a făcut marele salt în secolul XIX şi s-a poticnit la jumătatea secolului XX… Dar care încet îşi regăseşte ritmul. Cea care la Bucureşti pregăteşte un nou salt spre secolul XXI. Şi o face cu sprijinul şi ajutorul provinciei în care bunul simţ şi credinţa că nu banii sau funcţia ci omul fac diferenţa. E o Românie profund decuplată de politicienii de doi lei. E o Românie ce abia acum se trezeşte după loviturile mortale ale comunismului. E o Românie care, asemeni unui gigant, va scutura, cât de curând, beţiile politice ale personajelor de doi bani ce confunda regalitatea României cu farsa lui Cioabă… uitând că ei înşişi sunt nişte farsori…

2 thoughts on “Astept provincia…

  1. In Bucuresti te-ai ratacit , nu ai gasit repere pozitive (emotionale) ; doar negative , cu o exceptie.
    Iar in Provincie…ai uitat sa fii precaut cu reperele pozitive (coplesitoare).
    Unde te-oi fi simtit singur …. In Provincie ? In Bucuresti ?
    Ma intreb …pentru ca n-am avut incotro si a trebuit sa-mi desenez harta Bucurestiului , si stiu cum a fost.

  2. Nu, nu m-am ratacit in Bucuresti. Doar am vazut un oras in evolutie, cu bune si rele. Poate mai putin evidente cele bune. Sau eu nu le-am aratat.
    Singur am fost in ambele… Singur m-am simtit in amindoua ocaziile. Evolutia nationala nu inseamna automat si rezolvarea problemelor personale. Dar, pe un val, poti face surf sau te poti ineca. Chiar daca nu stii sa faci surf poti incerca. Impardonabil e sa te ineci fara sa incerci…
    PS: poate senzatia de singuratate ar fi fost mai putin acuta daca nu as fi avut viziunea viitorului in urma cu 20 de ani… atunci eram cu 20 de ani inainte… azi doar cu vreo 10. Dar nu pentru ca Romania a recuperat ci pentru ca am evoluat eu mai lent…. cu un an de evolutie pentru 2 calendaristici….

Dacă ai ceva de spus, comentează!

