Legea totul sau nimic….


Nu. Nu e buna….

A fi doar alb sau negru e rau intr-o lume de gri…

Pentru ca iti limiteaza optiunile… Si refuz sa cred intr-o lume bipolara. Nu ma simt bine acolo. Ca la sah, in faza finala, unde ai un numar foarte mic de mutari posibile… Imi place jocul de mijloc, acolo unde ai de ales nenumarate cai de atac si contraatac.

E totusi un domeniu in care sint bipolar… Acela al sufletului… Acolo aplic legea totul sau nimic… De la inceput ofer totul. Iert orice greseala. Pina la un punct. Dincolo de care nu mai exista iertare…

Stiu, gresesc. Gresesc si atunci cind iert… Gresesc si cind nu spun ca mi se pare ca mi s-a gresit…

Gresesc pentru ca celalalt incepe sa capete impresia ca poate sa faca orice, fara sa conteze… Ca iubirea si prietenia mea sint neconditionate. Ca la un catel… Poti sa il lovesti oricit ca tot va veni imediat inapoi, sa dea din coada si sa se bucure de o mingiere in vremuri mai bune…

Dar pina si fidelitatea cateilor e limitata… La un moment dat vor pleca. Fara sa se uite inapoi, fara sa spuna de ce… Doar pleaca….

Atunci cind totul ajunge la o limita pur si simplu tai toate puntile… O singura data am revenit peste o asemenea decizie. Nu regret ca am facut-o. Au urmat citeva luni de sublima fericire. Apoi … patternul initial a revenit si a urmat o noua taiere… Nu regret ca a aparut a doua taiere. Doar ca am fost mult mai consecvent … Si am avut dreptate…

Logic vorbind sint constient ca nu e bine. Stiu ca si eu gresesc si ca uneori am nevoie sa fiu iertat… Poate de aceea iert in avans? Poate greselile mele sint uneori atit de mari incit am nevoie sa … acumulez un capital de iertare imens in avans? Poate..

Si de aceea inteleg atunci cind gresesc ca pot fi dat deoparte. Sau ca pierd multe… De la  iubire pina la respect… Ambele se pot recistiga…

La fel si increderea…

Doar atunci cind lucrurile sint facute intentionat imi este mai greu sa iert. Iar constiinta mea e limpede. Pentru ca stiu ca nu fac niciodata intentionat ceva. Iar cind stiu ca gresesc si totusi o fac (e un lucru atit de rar..) in mod cert am un anumit scop si imi asum riscul de a fi gresit inteles… pentru ca stiu ca pot explica si ca voi fi inteles….

Dar nu pot ierta atunci cind lucrurile sint facute intentionat si in urma unui calcul in care sentimentele sint excluse din start… Da, or fi decizii care trebuie luate la rece. Ei si? logica o pot pricepe. DACA mi-o spui. Daca iti ceri iertare anticipat… Vin singur la jertfa. Aduc si cutitul….

De mortuis nihil nisi bene…

E buna totusi legea totul sau nimic! Iti ingaduie sa poti alege constient…Si etic.

Dacă ai ceva de spus, comentează!

