Frica de a fi indragostit….


Hmm. Oare de ce ne e frica sa ne indragostim…

Pentru ca am putea fi raniti?

Poate. A te arunca in valurile iubirii seamana cu exercitiul de incredere pe care l-am vazut in team building – te urci pe masa, te asezi cu spatele la margine, inchizi ochii si … cazi pe spate. Celalalt va fi acolo sa te prinda. Sau te vei lovi.

Pentru ca am putea fi mai putin decit perfecti?

Poate. A te arunca in valurile iubirii e ca si cum te-ai angaja la traversarea Atlanticului doar cu o barcuta cu visle. E clar ca foarte putini vor reusi. Numai ca in iubire nu conteaza sa termini traversarea. Ci sa o faci cit mai placuta! De aceea perfectiunea finalitatii nu conteaza.

Pentru ca celalalt e mai putin decit perfect?

Poate. In povestile cu Ilene si Feti Frumosi niciodata eroii nu se descurca singuri. Au permanent zine si cai nazdravani, palose fermecate si tot soiul de animalute ajutatoare. Daca ar fi fost perfecti, ar mai fi avut nevoie de atitia auxiliari? Recunoasterea ca celalalt e imperfect (uneori nici macar perfectibil) si ca are nevoie de mult ajutor pentru a deveni imaginea pe care ne-o dorim e ceea ce ne lipseste povestii noastre.

Pentru ca relatia nu e numai lapte si miere?

Poate. Nici nu ar trebui sa fie. Daca am minca in fiecare zi cozonac am mai aprecia gustul? E drept ca nici agurida in fiecare zi nu e bine. Depinde de … regimul alimentar anterior. Repetarea lui e mai rea decit schimbarea. Iar un regim echilibrat e doar un ideal, pentru ca sintem oameni si, implicit, imperfecti…

Pentru ca ceilalti au ceva de comentat?

Poate.Dar conteaza cu adevarat ce spun ceilalti? Parerea altcuiva decit a mea si a celuilalt e mai importanta decit a noastra? Daca da, atunci noi nu sintem noi ci doar tu si eu … Noi e mai mult decit tu si eu. Dar in mod cert nu include el/ea.

Unul din marile avantaje ale lipsei de iubire e anestezia sufletului – acea stare in care esti doar fiinta logica si .. atit. Dar nu esti fiinta umana. Esti un automat ce mimeaza viata. Partea cea mai rea e ca vine o vreme in care realizezi ca nu e bine, ca viata inseamna mai mult decit traversarea fiecarei zile. Ca o sustinere reciproca din ochi valoreaza mai mult decit lipsa nevoii de sustinere. Ca o imbratisare e mai importanta decit confortul financiar sau psihic. Ca un sarut furat e mai pretios decit orice alta bogatie.

Spuneam cuiva foarte drag ca cel mai important lucru in dragoste e armonia celor doi. Si ca marile iubiri sint cele mai armonioase. Si ca armonia se obtine greu, ca e ca si cum ar trebui sa imperechezi 2 mecanisem cu roti dintate, in mers. Fericiti acei care sint compatibili din nastere si rotitele lor incep instantaneu sa se cupleze. Pentru noi, ceilalti, mai putin perfecti ( sic!) atunci cind rotitele se cupleaza se aude un zgomot infernal, ca intr-o cutie de viteze defecta. Si sar si cioburi din unele rotite. Dar ce fericire apare cind, dupa atitea greutati, mecanismul incepe sa functioneze ca un tot unitar…

E normal sa iti fie frica in dragoste? Da. E anormal insa ca din frica sa ratezi dragostea.

5 thoughts on “Frica de a fi indragostit….

  1. Fain text…faina problema ridicata! Aceeasi de secole, dar rostita in diverse chipuri. Cu sigurantza, insa, simtzita la fel acuma ca si acu 200 de ani. Gestionata diferit odata cu avansarea civilizatziei, exhibata altfel. Dar aceeasi simtzire.
    Eu fac- (tu stii, Adi,fiindca noi doi am mai polemizat pe acest subiect)- asadar eu fac o diferentza(sufletul meu o face) intre starea, senzatzia de a fi indragostit si sentimentul de a iubi. Intre sentimentul de a iubi si abilitatea de a convietzui „o viatza”. Pustioaica fiind, atunci cand am amestecat aceste borcane(siii…oooh, chiar le-am amestecat!) am avut numai de suferit. Odata cu decantarea, limpezirea acestor notziuni in mintea, inima si trupul meu, echilibrul si satisfactziile reusitelor, ale implinirilor sentimentale/familiale au venit de la sine. Fara sa le caut cu tot dinadinsul. S-au autoimpus!

  2. Daca vorbesti despre frica de a fi indragostit inseamna sa-ti programezi dragostea.
    Otilia a disecat starile foarte bine, nu ma gandisem la atatea variante: senzatie, sentiment, convietuire.
    Total de acord ca nu trebuie sa ratezi iubirea , chiar daca ea se va divedi un esec ulterior. Macar iti traiesti clipa!

    • Pai … atunci e cea mai mare frica… Pentru ca te … trezesti intr-o situatie de care iti e frica.. Acolo unde iubirea se infiripa treptat…ai timp sa te obisnuiesti.

Dacă ai ceva de spus, comentează!

