Slow love … (II)


Da, dragostea trebuie savurată…

Când am învăţat să dansez, am început cu valsul. Întâi varianta lenta – boston. Apoi, după ce am stăpânit varianta lenta am început cu cea obişnuită… Mi s-a părut uşor să valsez, după ce am repetat, lent. Dar valsul e un dans simplu. 3 paşi. Şi o rotire. E frumos, mai ales când ai o sală mare şi poţi să îi dai ocol… Dar…nu încerca să valsezi într-o încăpere mică, cu multă lume…

Tangoul e altceva…. Spre deosebire de vals, tangoul nu are nevoie de spaţiu prea mult. E simplu sau foarte complicat.

Când am incercat un tango simplu a fost foarte simplu. Chiar foarte simplu. Pe măsură ce m-am avântat spre tangoul argentinian – cel cu figuri – am constatat că … nu merge. Pentru că mă grăbeam. Pentru că încercam să fiu ceea ce nu trebuia să fiu. Pentru că cel mai frumos tango (ca şi cel mai frumos vals) îl dansezi atunci când ai o legătură cu partenera. Atunci când savurezi fiecare mişcare în comun, atunci când pentru fiecare gest al tău există un răspuns al ei (sorry, aşa e dansul – bărbatul conduce, în general. ). Atunci când te înţelegi din priviri, din gesturi… Atunci când important e să fii alături de ea şi ea alături de tine. Atunci muzica nu mai e un ritm care trebuie urmat cu orice preţ. Muzica devine doar portativul pe care tu şi cu ea creezi mişcare, armonie şi dragoste.

Abia târziu am înţeles că respectarea ritmului e neimportantă. Găsirea ritmului propriu e esenţială. Aici e lecţia tangoului…A celui argentinian. Pentru că atunci când dansezi îţi creezi propriul ritm, ritm în care schimbi mesaje cu partenera. Şi tangoul nu e un dans grăbit. E un dans în care contează comunicarea.

Şi în care mişcarea cu încetinitorul e definitorie pentru anumite momente. Valsul e menţinut mereu la ritm. Tangoul îţi permite să o îmbrăţişezi, să o mângâi, să o alinţi. Îţi permite să fii ocrotitor, să o susţii.. Şi îţi permite să o faci atât de lent cât e nevoie… Să poţi simţi.

Slow love. Slow tango. Feel it. Take your time!

Dacă ai ceva de spus, comentează!

