Remember the time …


Un blog avant la lettre? Ceva ce am scris in august 1990… Redescoperit…. Ca la Dumas – dupa 20 de ani (si un pic 🙂 ) …

Citeva mici explicatii prealabile, necesare pentru intelegere. Eram intre clasa a XI si a XII. In plin avint postpubertar. O luna de vacanta la Varatec. Doar cu maicute (si alea trecute binisor de 60 de ani!!) si varul meu prin preajma 🙂 . Dupa un big crush cu una si inainte de un big crush cu alta. Si facind intre timp curte celei de a treia (ma rog nu aveam suficiente scinduri pentru gard dar asta conta mai putin!). Dupa trei saptamini de Viata la tara, in cel mai pur sens a la Topirceanu, evident incepeam sa scriu cai verzi pe pereti albastri. Ca sa ma autocitez, bateam cimpii cu gratie. Ce am scris avea deci adrisanta dar nu a citit niciodata cuvintele de mai jos (post mortem: nici nu ar fi interesat-o :)) ).

PS – ce e subliniat sint comentarii contemporane.

Incipiam:

Stii de ce am vrut sa iti scriu? Pentru am avut azi ocazia sa citesc niste insemnari personale ale cuiva. In general nu sint indiscret insa de data aceasta am fost. (am niscaiva circumstante atenuante: nu aveam habar cum gindeste in interior persoana). Puteam prevede citeva actiuni dar asta pe baza de precedente. Ei bine aceasta chestie m-a frapat. De ce? Simplu: acum citeva seri am afirmat intr-o discutie cu mine insumi ca, citez: Eu nu am nevoie de adevar!Il pot gasi singur!. Acum doream totusi o confirmare sau era recunoasterea unei limite? Am aici 2 aspecte: unul personal si unul… stiintific. (? Voi trece peste aburelile stiintifice post impresie Freud 🙂 – esenta era: poti deduce gindurile exacte ale unei persoane doar din manifestarile exterioare).

Iar aspectul personal este: As putea eu sa fac asta?

Pentru mine se leaga ambele. Pentru ca daca la prima intrebare raspunsul este NU atunci a doua nu are sens. Dar daca este DA iar la cea de a doua raspunsul este NU atunci cum as accepta eu aceasta limitare?

Vezi tu, infringerea are pentru mine ceva aparte. Nu am avut pina acum neizbinzi de care sa nu fiu eu vinovat (wow – dubla negatie!!). In sensul ca ori nu m-am implicat destul, ori mi-a fost lene… Insa nu sa stiu ca nu as putea. Cum de exemplu stiu ca nu pot sari fara nici un fel de ajutor la o inaltime de 4 metri.

Intotdeauna mi-a placut sa ma visez fara limite asa ca uneori am luat-o in serios….

Revenind la prima idee: de ce e atit de interesant sa vezi cum gindesc altii despre ce e in jur? Pentru mine altcineva reprezinta alt mod e a privi viata. Oricum, diferit de al meu. Pe mine, oricit as vrea sa observ tot, ma vor atrage anumite aspecte. Pe acestea le voi nota si comenta. Alta persoana va retine altceva. Din compararea (si adunarea… 🙂 ) lor vor rezulta elementele semnificative cu adevarat. Pentru un sistem general de valori umane. ( wow – Platon, eat your heart!) . (ca mai intervine si ponderarea lor e o problema de statistica). Insa chestia asta nu te ajuta cu prea mult in calcularea „ecuatiei umane” a fiecarui individ in parte (va rog sa notati ca nu citisem ciclul Fundatiei!).

……..

Mi-a mai venit o idee pentru dezbatere: de ce isi fura mereu oamenii propria caciula? De ce substituie realitatea cu o versiune deformata a ei (sau mai grav, preiau deformarea de la cei din jur desi sint constienti ca nu e corecta)? Ar putea fi o solutie gasita pentru a reduce dificultatea de a privi viata in mod real? Si totusi, ignorind o situatie, mai devreme sau mai tirziu, ea se agraveaza. Deci va fi mai rau! Dar e mai frumos sa visezi cu ochii deschisi decit sa iti recunosti incapacitatea. Lasitate abil mascata?

……

PS – Mai erau destule foi cu fuga de idei. Din pacate empirice. Poate altadata…

Dacă ai ceva de spus, comentează!

